مجموعه های خاص

مجموعه‌پروفسورپوپ مشتمل بر 2782 عنوان کتاب و مجله فارسی و 8972 عنوان کتاب و نشریه لاتین در حوزه تاریخ، تمدن، هنر و باستان شناسی ایران می باشد که از سوی نویسنده ایران شناس و شرق شناس "پروفسور آرتور ایهام پوپ" به دانشگاه شیراز اهداء شده است.

 

   نظام رده بندی این مجموعه کنگره (LC ) است. مراجعان پس از جستجو و بازیابی منبع / منابع مورد نیاز و ارائه مشخصات آن به کتابدار مسئول بخش، می‌توانند کتابها را مطالعه کنند و یا به امانت بگیرند.

 

 مجموعه‌های خاص - مجموعه سازمان ملل متحد

 

 دانشگاه شیراز در اواخر دهه 60 میلادی به عنوان کتابخانه واسپاری سازمان ملل متحد انتخاب شده است و از آن زمان تا کنون، نسخه‌ای از انتشارات آن سازمان و یا تشکیلات وابسته به آن مانند یونسکو، سازمان بهداشت جهانی، سازمان خوارو بار و کشاورزی و یونیسف را دریافت می‌دارد، اکنون سازمان ملل اسناد خود را بیشتر به روش الکترونیکی بر روی سایت قرار می دهد

 

با فشاردادن کلید ctrl+کلیک بر ماوس (به طور همزمان) بر لینک http://documents.un.org و یا مراجعه به صفحه پایگاههای اطلاعاتی در سایت دانشگاه شیراز می‌توان به سهولت به کلیه انتشارات این سازمان که به زبان انگلیسی چاپ و منتشر می‌شوند، دست یافت.

 

 مجموعه‌های خاص - مجموعه عباسپور

 

مجموعه‌ای است بالغ بر 3000 نسخه کتاب فارسی که از سوی آقای سید حسین عباسپور به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهداء شده است و زیر نظر ایشان حفظ و نگهداری می‌شود. حوزه موضوعی این مجموعه عمدتاً تاریخ و ادبیات معاصر ایران است. سیستم رده بندی این مجموعه دیویی است و منابع آن تنها در محل قابل استفاده بوده و امانت داده نمی شوند. منابع این مجموعه نیز از طریق رایانه‌های جستجو قابل بازیابی است.

 

مجموعه های خاص- مجموعه کتابهای پژوهشی

 

این مجموعه دارای 832 عنوان (2000) جلد کتاب فارسی و 300 عنوان (1020) جلد کتاب لاتین می باشد. این مجموعه شامل کتابهای خاص و کمیاب و تحقیقی در حوزه علوم انسانی می باشد.

 

مجموعه های خاص- مجموعه جمعیت شناسی

 

این مجموعه شامل 2500 جلد کتاب و نشریه آماری در موضوعات مرتبط با علم جمعیت شناسی می باشد.